GB Glass

GB glass genomförde 2 mobilkampanjer med oss. En på hösten 2012 och en på våren 2013. I den första fick man ett meddelande genom en interstitialannons att texta in en kod för att får produkten, och i den andra fick man lägga in sitt telefonnummer direkt i interstitialannonsen. Evolutionen på annonsen gjorde att vi gick från 19,000 nedladdade kuponger till 111,000 nedladdade kuponger.

Annonsör: GB Glace – Unilever

Mediabyrå: Mindshare

Bakgrund till kampanj:

  • Driva trafik till butik
  • Öka försäljning
  • Interagera med konsumenter via mobilen
  • Presentera årets glassnyheter.

Beskrivning av case: Via mobilen och print bjuda in konsumenter att pröva GB Glace och interagera med varumärket GB.

gb-standupOktober kampanj

Mobil: Interstitial annons: ”SMS:a Glass till 72600 så bjuder AB på glass”

  • Besökaren fick lämna Aftonbladet för att SMSa.
  • 2 dagars annonsering

Utfall:

  • 19,000 nedladdade mobilkuponger
  • 6,000 inlösta mobilkuponger

 

 

 

GB Interstitial AnnonsApril Kampanj

Mobil: Interstitial annons ”Köp Aftonbladet och få en glassnyhet från GB Glace. Skriv in ditt mobilnummer för att få din kupong”

  • Besökarna behövde inte lämna annonsen.
  • 3 Dagars annonsering

Print: Löp, annons med kupong

  • 2 dags annonsering

Utfall:

  • 111,000 nedladdade mobilkuponger,
  • Fler än 23,000 inlösta mobil/print kuponger