GB Glass
GB glass genomförde 2 mobilkampanjer med oss. En på hösten 2012 och en på våren 2013. I den första fick man ett meddelande genom en interstitialannons att texta in en kod för att får produkten, och i den andra fick man lägga in sitt telefonnummer direkt i interstitialannonsen. Evolutionen på annonsen gjorde att vi gick från 19,000 nedladdade kuponger till 111,000 nedladdade kuponger.
Annonsör: GB Glace – Unilever
Mediabyrå: Mindshare
Bakgrund till kampanj:
- Driva trafik till butik
- Öka försäljning
- Interagera med konsumenter via mobilen
- Presentera årets glassnyheter.
Beskrivning av case: Via mobilen och print bjuda in konsumenter att pröva GB Glace och interagera med varumärket GB.
Oktober kampanj
Mobil: Interstitial annons: ”SMS:a Glass till 72600 så bjuder AB på glass”
- Besökaren fick lämna Aftonbladet för att SMSa.
- 2 dagars annonsering
Utfall:
- 19,000 nedladdade mobilkuponger
- 6,000 inlösta mobilkuponger
April Kampanj
Mobil: Interstitial annons ”Köp Aftonbladet och få en glassnyhet från GB Glace. Skriv in ditt mobilnummer för att få din kupong”
- Besökarna behövde inte lämna annonsen.
- 3 Dagars annonsering
Print: Löp, annons med kupong
- 2 dags annonsering
Utfall:
- 111,000 nedladdade mobilkuponger,
- Fler än 23,000 inlösta mobil/print kuponger