Mobila Case

Framgångsrika, effektiva och kreativa exempel på mobilannonser

Här kommer vi hålla dig uppdaterad med massor av inspiration och case från den Svenska mobilmarknaden. Har du något case som du saknar och vill presentera här, kontakta oss gärna.

  • Mobilen – en viktig del i prisad annonskampanj!

    Nordnet tillsammans med SvD vann pris för årets annonskampanj av TU den 15 okt 2013. Samarbetet var redaktionellt och kommersiellt med samtliga annonskanaler involverade, webb, mobil och print. Nordnet Live som var eventet Nordnet marknadsförde livesändes i SvDs webbtv i mobilen och på sajten samt i panoramaformatet. På scenen fanns SvDs näringslivsreportrar och kommenterade eventet [...]

  • Gif annons med hög respons

    Annonsör: Europeiska Motor Syftet med kampanjen var att marknadsföra Toyota Auris och driva till provkörningar. De annonserade  i 5 dagar med geografisk styrning till Stockholm inför ett event. Kampanjen gick med formatet 320×320, position 1 på både SvD och Nliv. Resultat: SvD drev fler än 4000 besökare till en mobila kampanjsida och eventet blev väldigt lyckat med många besökare och provkörningar. Annonsen hade [...]

  • tv.nu- videoannons Nordisk Film

    Annonsör: Nordisk Film Mediebyrå: Vizeum Kampanj: Snabba Cash- Livet Deluxe Bakgrund till kampanj: En mobil displaykampanj på tv.nu apparna inför biopremiären Livet Deluxe, sista delen i trilogin Snabba Cash. Syftet med kampanjen var att uppmärksamma premiären och driva så mycket uppmärksamhet och biljettförsäljning till premiärdagen på bio Beskrivning av format: En panorama på tv.nu appen där fem sekunder av trailern loopar i [...]

  • Blocket – lokala mobilannonser

    Blocket har lanserat ett unikt annonsformat som är väl integrerat i sajtens radannonser.
    Målsättningen med formatet är att erbjuda företag en möjlighet att annonsera i mobilen med en hög relevans mot en nischad målgrupp. Styrningar sker både på län samt kategorinivå och annonsen exponeras på Blockets mobilsajt, iPhone App samt Android App.

  • Svenska Dagbladet – PUB

    Pub är ett av Stockholms äldsta varuhus och de ville testa en ny kanal med kombination av varumärkesannonsering och utbudsannonsering. De ville också marknadsföra sina restauranger men hade ingen mobil landningssida.

    Syftet med kampanjen var att få personer i Stockholm att besöka Pub och att nå åldersgruppen 25-40 år i Stockholm.

  • Svenska Dagbladet – AMF

    Många människor vet inte var de placerat sina pensionspengar. AMF har byggt en mobiltjänst där man lätt och enkelt kan kolla om man är kund hos AMF.

    Målet med kampanjen var att driva trafik till AMFs mobilsajt och få besökaren att använda tjänsten för att se om man är kund.

  • Svenska Dagbladet – Mercedes

    Mercedes lanserade en ny modell CLA och ville kommunicera detta i en varumärkesbyggande kampanj.

    Syftet med kampanjen var att synas i relevanta miljöer med en hög affinitet hos målgruppen för att där kunna driva engagemang, observation och kännedom för Mercedes-Benz nya modell CLA.

  • GB Glass

    GB glass genomförde 2 mobilkampanjer med oss. En på hösten 2012 och en på våren 2013. I den första fick man ett meddelande genom en interstitialannons att texta in en kod för att får produkten, och i den andra fick man lägga in sitt telefonnummer direkt i interstitialannonsen. Evolutionen på annonsen gjorde att vi gick från 19,000 nedladdade kuponger till 111,000 nedladdade kuponger.

  • ELON

    Bakgrund till kampanj:
    Driva trafik till butik
    Öka försäljning
    Stärka sin position som Sveriges vitvarukedja
    Stärka teamkänslan internt

    Beskrivning av case: Med melodifestivalen som kontextuell plattform driva försäljning av ELONs produkter.

  • VISA

    VISA var huvudsponsor till OS 2012 i London. De ville göra en explosiv mobil brandingkampanj och testa nya format som inte tidigare genomförts på mobila plattformar. Syftet med kampanjen var att lyfta VISA som varumärke genom att använda sig av Usain Bolt, världens snabbaste man, som spokesperson.