Sökresultat

Här visas ditt sökresultat. Om du inte hittar vad du letar efter kan du göra en ny sökning eller kontakta oss

Din sökning gav följande träffar

  • Svenskarna och internet 2012

    Det man nu ser i den digitala utvecklingen är att den ökar överallt, inte lika mycket som förut, men fortsatt en ökning. Men det som ökar mest är användingen av och inte spridningen av digitala tjänster och kanaler. Vi blir mer och mer sammanbundna med digitala tjänster. Både i privatlivet och i yrkeslivet. Förut så [...]

  • Our Mobile Planet: Sweden 2012 Understanding the Mobile consumer

    Googles insikter om mobilt användande i olika länder har länge funnits tillgängliga på www.ourmobileplanet.com – men nu finns de svenska insikterna utplockande i en egen rapport med lite snygga grafer och illustrationer. Siffror kring räckvidd för mobilt internet och användande av smartphones finns det lite olika källor på. Det som är roligt med Googles studier [...]

  • Mobilens roll i mediemixen

    2012 var året som över 50% av befolkningen hade tillgång till en smartphone. En lika viktigt drivkraft för det mobila surfandet som bredbandet var för desktop vid samma nivå 2005. Nu måste alla annonsörer tänka mobilt. Få har kommit långt, många har testat. I den förstudie som gjordes till mobilundersökningen ställde vi frågan till annonsörer, [...]