Varför vara mobil?

Mobilen kommer sannolikt att vara den största digitala räckviddskanalen redan 2014!

Mobilen är inte längre en nischad liten kanal för dem mest teknikintresserade. Idag besökare närmare 3 miljoner unika besökare Aftonbladets mobilsajt varje vecka, det gör Aftonbladets mobilsajt till den tredje största sajten oavsett plattform, endast passerad av Aftonbladet webbversion och Blocket.

Tv.nu har redan idag mer trafik i mobila enheter än från desktop, Tv.nu som sannolikt är en av dem mest nerladdade svenska applikationerna. Mobilt har TV.nu över 1,5 miljon unika besökare per vecka.

Listan över framgångsrika mobilsajten och appar kan göras lång, oavsett om den finns inom Schibsted koncernen eller inte. Det enda vi kan konstatera är att användarna numera väljer att tillbringa allt mer av sin vakna tid i mobilen.

Just användararen snabba förflyttning till mobila kanalen är också en av anledningarna till att denna sajt, vi tror att det finns betydligt mer att utforska inom mobilen som annonskanal.

Vi tror att kunskapsspridning och utbyte av idéer och lärdomar driver hela kanalen framåt.